NADSZEDŁ TEN DZIEŃ - MONIKA KOSZEWSKA 


Książkę otrzymałam z Klubu Recenzenta serwisu nakanapie.pl

Do przeczytania tej książki zachęcił mnie opis na okładce, porównujący książkę do słynnej „Diabeł ubiera się u Prady”. Nie doczytałam jednak, że ta książka to kontynuacja książki „Kiedyś nadejdzie ten dzień” miałam poczucie, że brakuje mi kilku informacji, które pojawiły się w pierwszej części, na szczęście autorka skonstruowała fabułę w taki sposób, że można niektórych rzeczy się domyślić, a niektóre wydarzenia z poprzedniej części są po krótce opisane, wiec można się świetnie odnaleźć w całej historii. A książka opowiada o życiu Marii, Dyrektor Marketingu w dużej firmie kosmetycznej, której życie kręci się wokół firmy i siłowni. To bizneswoman pełną gębą, kobieta która stawia sobie jasne cele i realizuje je, wprawiając niejednokrotnie w osłupienie swoich kolegów i koleżanki z pracy.

Oczywiście tam gdzie sukces pojawia się zazdrość i zawiść, i jak w każdej korporacji, mamy i tutaj przegląd osobowości. Sama pracuję w dużej firmie i miałam momentami wrażenie, że ktoś pisze o mojej firmie. Wychodzi na to, że takie relacje w firmie o jakich pisze autorka pojawiają się wszędzie na świecie. To było bardzo fajne, bo świetnie odnalazłam się w tej rzeczywistości jaką przedstawiono w książce (nie tylko u mnie pracują wredne małpy 😊)

Maria w poprzedniej części rozpoczęła związek z Mikołajem, facetem idealnym (tak się przynajmniej wydaje – zobaczymy pewnie w kolejnej części, czy aby na pewno). W tej części poznajemy dalsze losy tego związku. Maria to wymagająca partnerka, to nie jest kobieta dla każdego mężczyzny – odnosi sukcesy, dobrze zarabia, jest finansowo niezależna, wie czego chce, ma swoje przyzwyczajenia, ale przy tym wszystkim, potrafi być opiekuńcza, empatyczna i pomocna. Maria wprowadza Mikołaja w swoje środowisko, poznaje go z przyjaciółmi (i wrogami). Wydawać by się mogło, że będą tworzyć parę idealną, ale autorka zasiała ziarno niepewności. W związku z tym niecierpliwie czekam na kolejną część.

Ta książka to bardzo przyjemna lektura, w której każdy znajdzie coś dla siebie, jest o relacjach damsko-męskich, o problemach małżeńskich, o problemach z alkoholem, o przemocy, o przyjaźni, o relacjach zawodowych, o życiowych wyborach, o zemście, nienawiści i o wielu innych emocjach, które spotykają nas na co dzień.

Książkę czytało się naprawdę szybko i przyjemnie. Polecam 8/10




Komentarze

Popularne posty